Tuesday, October 20, 2009

PAS perlu singkir terus Hasan Ali and the gang

Sudah sampai masanya Pas membuat langkah drastik, sama ada mendisiplinkan Exco Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali atau menyingkirkannya terus. Dalam beberapa portal berita Hasan dilihat sebagai liabiliti kepada Pakatan umumnya dan Pas khususnya.

Bagaimanapun, ini tidak mudah untuk berlaku kerana Hasan dilihat mewakili golongan yang pro-UMNO dalam Pas seperti Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Nasharuddin Mat Isa dan penyokong mereka.Dalam kekecohan di Selangor Abdul Hadi membisu sehingga di dalam parti sudah ada yang berkata bahawa Abdul Hadi adalah watak bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi dalam Pas.

Sementara itu Nasharuddin membela tindakan salah Hasan itu secara terbuka. Tindakan dan perangai Hasan itu memang pelik kerana adalah mustahil seorang pegawai tadbir beliau tidak faham konsep tanggung jawab bersama dan bezanya dengan kedudukan penyokong kerajaan.

Saya fikir ada beberapa tokoh tertentu dalam Pas yang boleh merubah keadaan.Baca lagi di sini

2 comments:

  1. Mereka ni telah lama dalam PAS mengapa tak singkir golongan pro Anuar. Golongan ini yg buat PAS seperti parti bukan Islam.

    ReplyDelete
  2. pelik yop....yang kita nak persoalkan sngt ni orang yg macam mana?apakah anda yang nak singkirkan itu dan ini dah lame sgt ke tahu rupa sebenar politik umno?politik ni banyak putar belitnya...jagan sebab kita ras itu dan rasa ini,maka berhujah org itu dari golongan toghut(UMNO).

    ReplyDelete