Saturday, January 9, 2010

Najib : Lontar bom sembunyi tangan!

Bukti bahawa demonstrasi dicetuskan oleh sentimen perkauman

PM Najib kata, "kerajaan tidak akan menghalang para penunjuk perasaan jika mereka mahu berhimpun di sekitar kawasan masjid".

Bakaq Penarik Beca kata, itu adalah ayat motivasi atau kata-kata pembakar semangat dari Perdana Menteri Najib.Perdana Menteri Najib jelas telah menggalakan orang Melayu berdemonstrasi di Masjid-Masjid selepas solat Jumaat kelmarin. Lagi kata-kata motivasi PM Najib :

Kerajaan tidak akan menghalang orang ramai yang ingin mengadakan perhimpunan di masjid-masjid selepas solat Jumaat esok bagi membantah mingguan Katholik menggunakan nama 'Allah', kata perdana menteri.

Malah mimbar-mimbar masjid di seluruh negara , Jumaat kelmarin, jelas diarahkan supaya turut mengapi-apikan isu kalimah 'Allah' itu dengan skrip khutbah khas Jakim yang bertajuk ''Akidah benteng kekuatan ummah' dengan menyentuh isu penggunaan kalimah 'Allah' ini.


Dilaporkan, Imam Masjid Negara begitu emosional apabila membacanya hingga tersedu sedan - nasib baik tidak sampai menangis terisak-isak hingga berguling-guling atas lantai....boleh dapat oskar pelakun terbaik 2009! He! he! lihat sini

Bila dah jadi macam ini, masing-masing tidak mahu mengaku

Jom kita ikuti laporan Merdeka Review yang menyiarkan pandangan dari komponen BN yang tidak setuju dengan sikap PM Najib yang telah dilihat umpama 'lempar bom sembunyi tangan' dalam isu demonstrasi dimasjid-masjid dan berlakunya ketegangan antara kaum dan agama dalam negara sekarang.Najib perlu bertanggung jawab. AlHusseyn turut menggesa supaya Menteri Keselamatan Dalam Negeri ISA kan Najib kerana mencetuskan ketegangan!

Setiausaha Pemuda MCA, Chai Kim Sen membidas penceroboh gereja kerana menjejaskan keharmonian antara agama di Malaysia, malah menggesa Perdana Menteri Najib Abdul Razak untuk memberi arahan segera, supaya melarang sebarang aktiviti demonstrasi atau kelakuan protes yang ektrem. Jikalau tidak, semangat "1Malaysia" yang disarankan beliau hanyalah bahan sindiran semata-mata, katanya disini

No comments:

Post a Comment