Saturday, August 21, 2010

Ramli bebas - bagaimana pula dengan perancang komplot?

Mantan Pengarah Jabatan Penyelidikan Jenayah Komersil Persekutuan Ramli Yusoff, 57 tahun yang telah dibebaskan dari semua tuduhan yang di fitnahkan keatasnya perlu dikembalikan segala haknya.

Ternyata segala tuduhan keatasnya adalah komplot terancang jahat orang atasan tertentu yang mahu menyingkirkannya daripada menerajui PDRM.

Ketika beliau digantung jawatannya kerana menghadapi kes tersebut, beliau merupakan pegawai ketiga yang paling top dan sepatutnya beliau ini telah lama dilantik sebagai Ketua Polis Negara .Lagi pula beliau lebih senior daripada Musa Hasan yang nampaknya masih kemaruk untuk bergayut dengan jawatan KPN.

Beliau perlu dihormati dan dikembalikan marwah dan kewibawaannya.Lagi pula, sudah tentu Kementerian Dalam Negeri ‘berhutang sesuatu’ kepadanya setelah menggantung kerjanya selama 2 tahun lepas.Tambah lagi khidmat beliau adalah cemerlang , kalau tidak macam mana boleh diangkat hingga kejawatan ketiga tertinggi dalam PDRM.

Kementerian kena ambil peduli dan balas jasa-jasa beliau dan perlu tunjukan rasa simpati dan prihatin keatas penderitaan yang terpaksa Ramli dan keluartganya tanggung selama ini lantaran angkara komplot dalaman yang kejam ini!

Ramli masih layak untuk berkhidmat dengan PDRM kerana umurnya masih 57.Persaraan terbaru kakitangan awam adalah 58.

Khidmat Ramli masih diperlukan bukan semata-mata untuk mengembalikann kredibiliti beliau sendiri, malah untuk menaikkan semula imej PDRM yang semakin merudum dan mereput.

Negara memerlukan individu yang seperti Ramli ini yang telah membuktikan kemampuannya memberikan khidmat yang cemerlang.Kalau beliau tidak berhadapan dengan tuduhan palsu, sudah tentu beliau tidak digantung kerja dan tentu sudah naik pangkat menjadi yang paling tinggi dalam PDRM!

Antara saksi pendakwa yang dalam kes tersebut adalah KPN Musa Hasan sendiri.Dan adalah sangat memalukan apabila kesaksian seorang KPN diperlekehkan oleh Mahkamah sesyen Kota Kinabalu, Hakim Supang Liu dan mengatakan dalam siding Mahkamah bahawa KPN adalah seorang ‘Penipu’ dimana segala keterangan beliau telah diketepikan. Lihat [di sini ]

Mana marwah seorang Ketua Polis Negara yang bernama Musa Hasan itu ?; yang masih tidak tahu malu dan sadar diri , mahu bergayut dengan jawatan KPN.Ternyata Musa Hasan sangat menjijikan!

No comments:

Post a Comment