Tuesday, September 29, 2009

Kisah Lembu lagi...

Entah apa kena dengan negeri Selangopr ini; asyik-asyik cerita pasal lembu tidak habis-habis.Mula dulu , pasal lembu yang MB Khalid sedekahkan untuk kawasan parlimennya, kemudian ,timbul pula pasal kepala lembu yang puak Umno usong tu; terkini pula ceritanya kat sini

Terlanjur cerita pasal lembu ni, aku teringat juga tentang suatu kisah lembu yang diserang penyakit gila.Maka pergilah seorang pakar ke sebuah ladang lembu untuk membuat kaji selidik. Seminggu kemudian maka siaplah laporan daripada pakar tersebut.

"Lembu-lembu diladang tersebut didapati terlalu memendam rasa dan tersangat keciwa menyebabkan batin mereka tersiksa hingga menyebabkan mereka sudah tidak tertanggung lagi lalu menjadi gila!" lapor pakar tersebut.

"Macam mana boleh jadi begitu?" seorang yang kehairanan bertanya kepadanya.

"Siapa yang tidak jadi gila macam tu kalau puting susu mereka kena raba dan digentel setiap hari kemudian ditinggalkan begitu sahaja tanpa dise.....?

1 comment:

  1. IPOH MALI. Teman rase itu lembu udah tentunya lembu subsidi dari UMNO. UMNO rase rugi agaknye nyuruh gembala tu buat bantahan

    ReplyDelete