Thursday, March 4, 2010

Mengenali seorang promoter katak

En. Amin Al Rasyid (Class of 68), En. Abdullah Hamid. (kelas 69) dan En. Zaharuddin Alias (kelas 70) dan bersama-sama dengan Dato Sallehuddin Hashim adalah semua pemegang saham Turnaround Management Incorporated Sdn Bhd (TMI).

Mereka semua telah ditipu, dianiaya, digunakan dan dimanipulasi oleh Sallehuddin yang mereka gambarkannya sebagai 'penjahat jenius' dan seorang yang menggunakan kecerdasannya untuk membuat kerosakan.

Salehuddin tidak hanya berbohong kepada para rakan-rakannya bahawa ia dibayar kurang daripada separuh daripada RM40 juta oleh konglomerat, tapi Salehuddin tidak membayar keuntungan yang sepatutnya kepada para pemegang saham dan membiarkan hutang syarikat tanpa diselesaikan - itu lah yang menjadi kemegahannya!

Salehuddin adalah watak yang berbahaya kerana dia pernah mengatakan dia tidak takut pada sesiapa pun. Salehuddin berkata, "Mengapa saya harus (takut) sedangkan aku tidak takut pada Allah".

Salahuddin adalah seorang penjudi dan dilaporkan telah kehilangan ratusan ribu dolar di Las Vegas dan telah menjadi orang miskin selama bertahun-tahun. Itu sebabnya dia sangat memerlukan pekerjaan di Selangor tetapi ditolak oleh Menteri Besar yang telah lebih mengenalinya .

Dia adalah seorang badut, seorang pelakon dan seorang penglipur lara….. Dia tidak tulus memperjuangkan prinsip-prinsip parti. Bagaimana dia mampu sedangkan dirinya sendiri adalah busuk sebusuk-busuknya?

Teman-teman baik dari MCKK yang kenal rapat dengannya tidak pernah ingin terlibat dalam perniagaan apa pun dengannya. Bahkan mereka tidak mempercayai walau seringgit wang mereka dengannya.

Nama julukannya adalah Chandran kerana daripada seratus kata katanya, mereka hanya percaya kurang daripada sepuluh yang merupakan tragedi bagi seperti orang yang brilian dan punya bakat luar biasa dalam berkata-kata (baca pandai kelentong).

Pekerjaan terbaik untuk orang sepertinya yang cerdas dengan licik bengkok , fikiran dan dengan sifat pendendam patologis adalah pekerjaan kotor. sumber

3 comments:

  1. Macam mana DSAI boleh terlepas pandang pilih dia sebagai SUA. Akal tak boleh terima.

    ReplyDelete
  2. Kalau dah tau mcm ni perangai mangkuk ni kenapa tak dicantas dari awal? PKR pun satu hal tak nak selidik dulu background pemimpinnya. Kenapa baru skrg sedar?

    Aku konfius lah!!!

    ReplyDelete
  3. salam bro blog teman takde ke lam list?

    era pasca dan berita hairan?

    nak jugak dalam list.. kehkehkeh tytyty

    ReplyDelete