Sunday, February 13, 2011

Karpal cabar Mahathir buktikan dia bercakap benar

Nampaknya rakyat Malaysia terpaksa hilang hormat kepada mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Mahathir Mohamed.Apa jenis negarawan yang sanggup membohongi rakyat disiang hari yang terang benderang begini?

Mungkin beliau lupa bahawa mangsa OPS LALANG 1987 seperti Lim Kit Siang, Karpal Singh, Mat Sabu dan beberapa nama lain (seratus lebih) yang masih lagi hidup. Mereka tentunya menyanggah dan menafikan dakwaan Mahathir yang cuba mengambing hitamkan polis dengan tindakan durjananya itu.

Dalam buku terbaru mengenai Dr Mahathir yang ditulis oleh wartawan Amerika Tom Plate, mantan perdana menteri dipetik sebagai berkata beliau telah bertemu dengan pemimpin pembangkang untuk memberi jaminan bahawa mereka tidak akan ditangkap.

Karpal, yang juga pengerusi DAP dan ahli parlimen Bukit Gelugor berkata, dakwaan Dr Mahathir itu "jauh dari kebenaran" dan mencabarnya menamakan pemimpin pembangkang yang ditemuinya, bersama masa dan tempatnya.

"Jika Dr Mahathir tidak menyahut cabaran saya kepadanya dalam masa tujuh hari, ia mesti dianggap bahawa Dr Mahathir tidak bercakap benar... Ini adalah perkara yang sangat serius bagi seorang mantan perdana menteri berbohong secara terbuka," tambahnya. Sumber

No comments:

Post a Comment