Tuesday, July 21, 2009

Zambry lebih baik tanyakan nombor ekor !

Zambry, Menteri Besar Kudeta tu minta Tok Guru PAS keluarkan fatwa tentang . DS Nizar pegang lilin!

Sejak bila pula Zambry ni nak rujuk kepada fatwa? Memang tabiat Umno ni mana nak berpandu kepada fatwa, Lebih baik Zambry minta fatwa daripada mantan PM Dollah Badawi berkenaan pegang bahu Michele Yeoh yang heboh dikatakan orang dulu tu….

Tapi bagaimana pun baiklah juga Zambry yang cuba-cuba berjinak dengan agama dan mahu mendapatkan fatwa daripada Tok Guru PAS.Tetapi kalau sekadar hanya nak tahu sajer pun sia-sialah sahaja kalau langgar juga!

Rasanya adalah lebih baik Zambry minta fatwa Tok Guru berkaitan rampasan kuasa Umno /BN di Perak ! Apa macam? Sanggupke?

Berkenaan hukum pegang lilin , walau bagaimanapun,Timbalan Mufti Kedah ada menyatakan “ Mereka yang hadir juga tidak membuat sesuatu yang merujuk kepada perbuaran keagamaan, jika sekadar berdiri bersama lilin tidak mengapa”

Seperkara lagi, apa yang perlu kita ingat ialah Fatwa Bekas Mufti Perlis dulu, Dr Asri yang berkata :

Perdana Menteri atau sesiapa sahaja yang terlibat dalam menyempurnakan istiadat meletak kalungan bunga di tugu berkenaan sempena Hari Pahlawan 2008 agar bertaubat kepada Allah. . Pernah ke kita dengar puak-puak tu bertaubat daripada melakukan perkara tersebut?

Ah! Serupalah dengan si Zambry Kudeta ini; pernahkah kita dengar yang dia bertaubat berkaitan penggunaan bomoh dalam Dewan Undangan Negeri Perak tidak lama dulu?

Zambry , Zambry , kamu ingat orang sudah lupa tentang isu kamu main bomoh dulu tu ke? Daripada bertanyakan fatwa daripada Tok Guru, lebih baik Zambry bertanyakan nombor ekor kat bomoh dia hari itu!

No comments:

Post a Comment