Wednesday, August 12, 2009

Menghina Islam : Kerja Umno dulu, kini dan selamanya

Akhbar Mstar berniat jahat bila memuatkan berita dengan tajuk : Nik Aziz tak bantah DAP hina Islam. Bila masanya DAP menghina Islam? Mungkin pemberita Mstar telah cuba mengeksploitasi berita yang kononya Ketua DAPSY Malaysia , Anthony Loke menghina Islam.

Tetapi TGNA terlebih bijak dan tidak mudah termakan jerat pemberita Mstar itu bila mana beliau sebaliknya menyalahkan sikap pemimpin Islam yang menolak ajaran Islam sehingga agama itu tercemar dan telah disalah ertikan kesuciannya oleh mereka yang bukan Islam.

Bukankah pemimpin-pemimpin Umno yang menghina agama Islam bilamana tingkah laku mereka tidak mencerminkan perlakuan Islam sebenar. Mereka melakukan kerja-kerja mungkar rasuah , menipu dan menghalang kerja-kerja dakwah Islam.

Bukankah pimpinan Umno yang meluluskan judi dan kilang arak? Malah mereka mempunyai saham dalam syarikat perjudian dan kilang arak. Mereka yang hanya mengaku Islam inilah yang sebenarnya menghina kesucian Islam.Cuba tanya Najib berapa saham keluarganya yang ada dalam syarikat perjudian Genting Highland

No comments:

Post a Comment