Friday, September 11, 2009

Kepala Lembu : Beranikah Umno menafikan penglibatannya ?

Ahli PAS yang didapati terlibat dengan protes mengarak kepala lembu di luar bangunan Setiausaha Kerajaan Selangor di Shah Alam pada 28 ogos lalu akan diambil tidakan sewajarnya, kata Khalid Samad.

PAS tidak akan teragak-aagak untuk memecat daripada parti jika mereka didapati terlibat dengan insiden yang memalukan itu.

Bagaimanapun beliau menafikan yang keempat-empat mereka itu adalah anggota parti. Khalid merujuk kepada laporan The Star yang melaporkan : "Seven of them were from Umno, four from PAS and one was from PKR" empat anggota PAS terlibat dalam perarakan tersebut.

“Saya mahu tahu dakwaan tersebut berdasarkan kepada apa. Adakah hanya cakap-cakap sahaja atau ada apa-apa bukti?”

“Jika ada bukti, tentunya kami akan bertindak kerana protes tersebut bertentangan dengan prinsip parti,” kata Khalid.

Beliau juga turut meminta kepada sesiapa yang mempunyai maklumat tersebut supaya tampil agar tindakan wajar dapat diambil terhadap yang terlibat.

Kenyataan khalid diatas jelas menyatakan bahawa PAS tidak terlibat dengan insiden yang memalukan itu.Bagaimana pula dengan Umno?

Kenyataan Khalid diatas merupakan satu tamparan kepada Umno untuk membuat satu kenyataan balas balas berhubung perkara tersebut.

Apakah Umno berani untuk buat kenyataan sepertiman Khalid buat? Yakni menafikan penglibatan ahli-ahli Umno dalam kerja terkutuk itu? Atau sememangnya Umno merestui perbuatan tersebut?

Umno janganlah cuba baling batu sembunyi tangan dalam perkara tersebut.Nampak sangat apabila Hishamuddin si bapok itu cuba menjadi jurucakap tidak resmi kepada kumpulan ganas tersebut. Hishamuddin cuba menjustifikasikan bahawa insiden tersebut kononnya berpaksikan Islam dan bukan kepartian semata-mata.

2 comments:

  1. Pelik, pasal kuil kita sesama Melayu bergaduh?
    Kenapa????????????????????

    ReplyDelete
  2. Pendek kata... yang bertarung di dalam politik kita adalah para pengkhianat parti masing-masing. Pengkhianat menentang pengkhianat sedangkan kita di bawah marhaen ini hanya menjadi tukang sorak yang menyorakkan sandiwara yang sedang berlaku. Sampai bila pun kita semua tak akan maju.

    Read More

    ReplyDelete