Friday, July 10, 2009

Hapus PPSMI Jimat RM40juta!

Setelah mengakui dasar ppsmi membuatkan graf pelajar malaysia dalam bidang sains dan matematik merosot kini kerajaan mengakui pula bahawa pemberhentian pelaksanaan dasar ppsmi ini mampu menjimatkan wang negara sebanyak 40 juta wow. Jumlah yang tidak sedikit ia mampu dijadikan modal untuk membina perumahan rakyat yang masih banyak tak mempunyai rumah di kuala lumpur ini.

Sayangnya kerajaan masih bebal juga keuntungan penjimatan 40 juta dan dan nasib anak anak kita masih perlu di perjudikan selama tiga taahun lagi, apa sebenarnya yang kerajaan coba sembunyikan/ ketika ingin melaksanakan dasar ppsmi kerajaan hanya perlu enam bulan dengan kos sementara pemberhentian menjimatkan kos.masalah kroni ke?

A Samad Said sasterawan negara telah mencadangkan satu demo lagi untuk mempercepatkan dasar ini diberhentikan serta merta, menurutku tidak hanya dasar ppsmi ini yang perlukan demo.

Rakyat kelantan perlu memenuhi jalan jalan di kl ini untuk menuntut royalti minyak mereka demi pembangunan kelantan. agar segala tipu helah kerajaan pusat jangan sampai seperti di terengganu.

No comments:

Post a Comment