Sunday, July 12, 2009

Najib - Mesra Rakyat atau Durjana?

Apalah sangat yang dihebuhkan dengan pengumuman 11 "mesra rakyat" yang diumumkan Najib sempena 100 hari jadi PM?

Sedangkan terlalu besar kedurjanaan yang Najib lakukan terhadap rakyat Malaysia. Apakah dunia, khususnya rakyat Malaysia telah melupakan trajedi pembunuhan Altantuya yang dibunuh kejam dan mayatnya diletupkan dengan bom C4? Tidak pasal-pasal dua orang anggota UTK dijatuhi hukuman gantung sampai mati!

Nama Najib dikaitkan dengan trajedi tersebut ekoran pembelian 3 kapal selam dari sebuah syarikat Perancis pada tahun 2002 yang melibatkan komisyen juta-juta.


Begitu pula dengan kemelut politik yang melanda Perak yang tidak ada hujungnya.Beberapa program kebajikan untuk rakyat yang memerlukannya tanpa mengira kaum dan fahaman politik, terhenti lantaran langkah drastik yang diambil oleh MB Kudeta Zambry.

Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad mempersoalkan kemana wang royalti Petronas RM253.6 bilion dbelanjakan kerajaan Malaysia semenjak 2004 sehingga 2009 [KLIK]

Menurut Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, "Jumlah wang begitu banyak itu boleh digunakan untuk membina 254 universiti yang lengkap dengan segala prasarana dengan kos 1 billion setiap satu.”

"Kalau bagi biasiswa ia boleh diberi kepada 2.5 juta pelajar dan menampung dari tahun satu sehingga mendapat ijazah pertama. Dan kalau nak bina hospital dapat disiapkan 254 buah, rakyat juga tidak perlu lagi membayar tol," katanya pada persidangan media di sini

Inilah kerugian yang menimpa kita semua . Kita susah dan tersiksa hidup ini kerana kita dibawah pemerintahan Umno/BN yang dzalim dan asyik nak menipu rakyat sahaja.Sampai bila kita rela begini?

alhusseyn

No comments:

Post a Comment